zondag 19 januari 2014

Briefjes schrijven :-D

Hey ,
Leuke tip als je een probleempje hebt , je zit ergens mee , of je hebt wat meegemaakt . Schrijf een brief naar jezelf !! ( Of bedenk een denkbeeldig iemand om naar te schrijven ;-) )
Zoals jullie al weten is mijn papa gestorven , die periode heb ik het erg moeilijk gehad . Nu schrijf ik telkens als ik hem iets te vertellen heb een brief , dat lucht erg op ! Als je jezelf brieven schrijft of je houdt een dagboek bij is dat niet alleen handig om later in terug te kijken , maar vooral ook omdat het oplucht als je dingen neerschrijft . Bv : Er is wat gebeurt op school waar ik me niet lekker bij voel . Wel als ik thuis kom schrijf ik meteen een brief naar papa , achteraf voel ik me al een stuk beter !
Maar als er echt iets erg is bv : je wordt gepest of er scheelt iets in je thuissituatie ; dan is het beter dat je daar met een echt persoon over praat ; met je vriendinnen , je ouders , of misschien wel het CLB of een organisatie die met jongeren praat , op school kan je dat altijd aanvragen , zonder dat ze dat meteen aan je ouders vertellen .

Hopelijk heb je er wat aan ,
xxx Mij


Geen opmerkingen:

Een reactie posten